Geestverwanten-cover-mailchimp

Geestverwanten

Gelezen 170 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 87 Favoriet 21 Recensies 79
Young adult Lijsten 1 Spots 4 Hebban 1000 469   Topics 0

Merthe krijgt iets te horen wat haar leven compleet op zijn kop zet. In één klap wordt het beeld dat ze van haar ouders en zichzelf had, genadeloos onderuitgehaald. Wat rest, zijn vragen. Vragen waar niemand het antwoord op heeft. Op zoek naar de waarheid gaat ze samen met haar vriendinnen glaasje draaien, in de hoop dat de geesten haar kunnen helpen. Maar de antwoorden die ze tijdens het spel krijgt, leiden enkel tot nóg meer vragen. Als de drie tienervriendinnen besluiten om het mysterie zelf op te lossen, wordt hun vriendschap flink onder druk gezet. Ze belanden in een spannend, niet te stuiten, spiritueel avontuur, dat niet alleen hún leven, maar ook dat van anderen drastisch zal veranderen. Was het wel zo verstandig om die duistere wereld te raadplegen?

Geestverwanten heeft een nawoord dat geschreven is door het medium Liesbeth van Dijk, onder andere bekend van de tv programma's Het Zesde Zintuig en Paranormale Kinderen.

'Geestverwanten is een spannend en goed geschreven verhaal waarin Hilda Spruit de spijker op zijn kop slaat; het gaat echt zoals het in het boek beschreven is. Glaasje draaien is heel gevaarlijk en de gevolgen ervan kunnen niet te overzien zijn.' - Peter van der Hurk

'Geestverwanten, een meeslepend en spannend verhaal over de gevaarlijke kanten van glaasje draaien.' - Pieter Feller (kinderboekenschrijver)

Hilda Spruit, geboren in Bleiswijk, nu woonachtig in Zoetermeer, heeft een voorliefde voor de Nederlandse taal. Zij is naast schrijfster ook boekrecensente. Eerder schreef ze korte verhalen voor Borre Leesclub, Bobo en het thuisfront van de Koninklijke Landmacht. Geestverwanten is haar debuutroman voor young adults.

Young Adult
Fictie 15+
Uitgeverij Oleander
28 september 2015
28 september 2015

Christien Boomsma Auteur

Geestverwanten voelt onecht

door: Christien Boomsma 27 reacties 1 like

Spoilermeldingen voor deze recensie zijn bekeken en besproken, waarna geconcludeerd is dat de recensie geen plotwendingen weggeeft. Nieuwe meldingen zijn niet nodig. - redactieteam van Hebban

Sommige boeken zijn eigenlijk geen boeken. Geen romans, bedoel ik dan. Ze zijn niet geschreven omdat de...

Reacties op: Geestverwanten