9789000331956
  Luister een fragment

De hongerspelen

Rank 1471 Gelezen 4707 Aan het lezen 59 Wil ik lezen 504 Favoriet 786 Recensies 78
Young adult Artikelen 17 Newsroom 1 Lijsten 21 Spots 52 Hebban 1000 20 Topics 1
Katniss Everdeen woont in het 12e en armste district van Panem, het land dat ooit bekendstond als Noord-Amerika. Met haar moeder en haar zusje Prim leidt ze een armoedig leven, getekend door het keiharde regime van het welvarende Capitool. Jaarlijks worden de Hongerspelen uitgevaardigd: 24 door loting aangewezen tributen, een jongen en een meisje uit elk district, gaan een strijd op leven en dood met elkaar aan. En dit jaar wordt Prim uitgeloot...

Katniss weet dat de Hongerspelen een doodvonnis voor haar jonge zusje betekenen en besluit haar plek in te nemen. Onder het oog van de hele bevolking van Panem, die de strijd als bron van vermaak volgt, begeeft ze zich in de arena. Gevangen in een meedogenloos web van bruut geweld, gemanipuleerde tv-beelden en corrupte politici komt Katniss voor de keus staan: hoe ver zal ze gaan om te overleven?

Young Adult
Literaire thriller
Spannende boeken algemeen
Fictie 15+
Fictie 13-15 jaar
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
De Hongerspelen (1)
Maria Postema