lijvig boek en onderwerp

Carlien 12 maart 2022
Ik hou van Elizabeth George, zodat ik zodra de nieuwe uit kwam ik me er op gestort heb. Lynley en Havers, ze zijn als goede bekenden die ik al weer een tijdje niet gesproken heb.
George is zoals altijd “wijdbespraakt”, traag zoals anderen dat ervaren en ook nu zijn er vele gedetailleerde uiteenzettingen. Soms beginnen ze mij ook te irriteren en wordt de vaart teveel eruit gehaald. Je bent op een kwart voordat lynley opduikt. Ik wil zo graag dat zowel hij als havers geluk vinden en ja dat komt maar beperkt aan bod. Het blijft een moordonderzoek. Thema is interessant en natuurlijk weet George je gewoon door de bladzijden heen te trekken waardoor nachtrust er aan gaat. Toch bekruipt me dit keer wel enige verveling: te veel omschrijving en te weinig spanning /diepte in het verhaal. Neemt niet weg dat ik niet kan wachten op de volgende, maar voor een startende George-lezer zal dit een afhaken worden vrees ik.

Meer recensies van Carlien