Ik wil nu naar het strand!!!

Zomerzussen. Monika Peetz. Recensie 20 mei 2023

Deze mocht in lezen via de uitgeverij,
Hoewel dit niet echt mijn genre was, heb ik wel genoten van de mooie taal waarin het staat. Van sommige beschrijvingen, kreeg ik de neiging om weer eens richting strand te gaan.
En om daar in de duinen te gaan liggen, kijkend naar de mensen, wolken, strand en zee.

Maar goed, nu dwaal ik af. Die boek gaat over een familie van 4 Duitse zussen die vroeger met hun vader en moeder zomers naar Bergen in Nederland op vakantie gingen.
Waar hun vader veel schildert en tekent.

Tot dat hij daar door een ongeluk overleed.

Hun moeder trouwt opnieuw en daarna valt het gezin een beetje uit elkaar.
Ze bouwen allemaal aan hun levens met carrières, gezinnen etc. Ze spreken elkaar wel maar echt met zijn allen bij elkaar komen, nee dat is lang geleden.

En nu naar vele jaren krijgen ze een brief van hun moeder dat ze verwachtten dat ze over een paar weken aan te schuiven aan eettentje en een paar dagen in Bergen te verblijven.

Ze gaan en vallen gauw terug in de patronen van vroeger. En vergeten herinneringen komen weer binnen.

Wat de reden is? ………

Ik heb vooral genoten van de herinneringen en beschrijvingen van wolken etc. Maar goed wat ik al zei niet mijn soort boek.
Maar hou je van een mooi beschreven verhaal over familie die samen wat beleeft. Ga dit lezen!

Chan Luytelaar

Meer recensies van chantal van luytelaar