Een goed boek voor Scandinavische boeken lezers.

Het stille meisje. van Hjorth Rosenfeldt

Dit is het 1e boek dat ik van dit duo lees, dus ben ik niet op de hoogte van wat er allemaal gebeurd is in Deze Bergman kronieken.
Dus dit wordt het 1e boek over Sebastiaan Bergman, een profiler bij de Nationale Recherche.

Het gezin hele gezin Carlsten wordt vermoordt gevonden, en Erik Foldin (de net nieuwe commissaris van de recherche Karlstad) Vraagt hulp van Het Nationaal recherche team. Die komen met een groep zijn kant op. Billy, Torkson, Vanja en Sebastiaan met op de achtergrond Ursula ( die thuis aan het revalideren is van een schietpartij waarbij ze haar oog is kwijtgeraakt.)
Na onderzoek in het huis van de familie Carlsten blijkt er iets niet te kloppen. Er zijn voetsporen in het bloed te zien............

Dit wordt een zoektocht naar diegene van wie de voetsporen zijn en wat diegene gezien kan hebben. Het motief van de dader en nog veel meer!
Ook de relatie tussen het team onderling en de sfeer die dat oproept is een duidelijke laag die bijna voelbaar is, het is alsof je er zelf bij staat. dat is een compliment waard, want dat heb je niet vaak.

Ik heb dit boek met plezier gelezen. Het is weer een echt Scandinavisch boek!

Chantal van Luytelaar

Meer recensies van chantal van luytelaar