Het familiegraf

VN:

Het familiegraf

Gelezen 924 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 247 Favoriet 37 Recensies 23
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

Tijdens een herfststorm komen twee vrouwen in de bergen van Jämtland vlak bij een kolkende rivier in gevaar. Ze weten zich te redden, maar doen een macabere ontdekking. Vlak bij de oever van de rivier steekt een hand uit het zand omhoog.
De politie is snel ter plaatse en ontdekt zes lijken, waarvan twee van kinderen. De nationale recherche buigt zich over de zaak en identificeert twee van de lijken als een Nederlands echtpaar dat in 2002 verdween. De andere vier zouden een familie uit Stockholm kunnen zijn, maar zij werden pas vermist in januari 2003, enkele maanden nadat hun lichamen al in het graf lagen.
De nieuwsgierigheid van Sebastian Bergman wordt gewekt wanneer de zaak plotseling wordt overgenomen door de veiligheidsdienst en samen met zijn team gaat hij verder op onderzoek uit.

Literaire thriller
Cargo
10 mei 2013
10 mei 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Een in basis uitstekende crimestory

door: Anneke Gieling 2 reacties 3 likes

Hun wortels liggen bij filmscenario'’s, daar zijn Michael Hjorth en Hans Rosenfeldt heel stellig in. Het bewerken van een in 2010 geschreven televisiescript tot de boekenversie van Wat verborgen is — het eerste deel van De Bergmankronieken — was min of meer een experiment dat goed uitpakte. Hun...

Reacties op: Het familiegraf