De discipel

VN:

De discipel

Rank 5390 Gelezen 1132 Aan het lezen 25 Wil ik lezen 268 Favoriet 60 Recensies 22
Thrillers & Spanning Lijsten 2 Spots 4 Hebban 1000 858   Topics 0

Vijftien jaar nadat seriemoordenaar Edward Hinde door toedoen van psycholoog Sebastian Bergman achter de tralies belandde, worden in de omgeving van Stockholm de lichamen van enkele vrouwen gevonden. Ze zijn vermoord op een gewelddadige wijze, die tot in detail overeenkomt met de werkwijze van Hinde, maar hij zit nog steeds in de gevangenis. Sebastian Bergman neemt met beide handen het aanbod aan om bij het onderzoek te worden betrokken. Zijn kennis rond de oude zaak is voor het politieteam meer dan bruikbaar, en het onderzoek biedt hem bovendien de mogelijkheid om bij zijn biologische dochter in de buurt te zijn. Al snel blijken de moorden inderdaad met elkaar te maken te hebben ? en met Bergman zelf, op een manier die hij zich nooit had kunnen voorstellen.

Literaire thriller
29 maart 2012
04 juli 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Kees de Bree Hebban Recensent

Ergerlijk en amusant tegelijk, maar wel spannend

door: Kees de Bree 1 like

Iedere tv-maker heeft bij het bedenken van een nieuwe serie een gimmick nodig, een handelsmerk, waardoor de serie zich onderscheidt van andere series. Soms is dat een dier. Zo hield speurneus Burt Reynolds in de detectiveserie B.L.Stryker een krokodil als huisdier en liep Robert Blake in de serie...

Reacties op: De discipel