20008_Hjorth Rosenfeldt_Test 200

Volkskrant:
Parool:
Knack:

De test

Rank 2669 Gelezen 1092 Aan het lezen 19 Wil ik lezen 339 Favoriet 52 Recensies 27
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Lijsten 5 Spots 6 Hebban 1000 447   Topics 0

In een verlaten schoolgebouw wordt het lichaam van een Zweedse televisieberoemdheid gevonden. Hij is vastgebonden op een stoel in een hoek van het klaslokaal en door zijn hoofd geschoten.
Het is het begin van een reeks moorden op mediapersoonlijkheden die hun gebrek aan kennis met de dood moeten bekopen. Sebastian Bergman komt een briefschrijver op het spoor die fulmineert tegen de onnozelheid in de media. Bij zijn zoektocht naar deze anonieme moordenaar zal Sebastian ook zelf de test moeten doorstaan - met zijn eigen team als inzet.

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
De underkända
Sebastian Bergman (5)
Geri de Boer
Cargo
02 juni 2016
02 juni 2016

Grote spanning en kromme tenen

5 reacties 4 likes

In De test van Hjorth Rosenfeldt, deel 5 van de Bergmankronieken, heeft de moordenaar een interessant motief. Deze ontpopt zich tot de criminele variant van Don Quichot die, in plaats van tegen windmolens, een eenzame strijd meent te moeten voeren tegen de troep die de beeldbuis bevuilt. Vooral de...

Reacties op: De test