Panter

Ik heb het boek 'Panter' gelezen. Ik vond het een heel bijzonder boek. Eerst begreep ik niet goed waar de graphic novel over ging. Toen ik het boek voor de tweede keer las, werd er al meer duidelijk. Het verhaal gaat over een meisje genaamd Kristientje. Nadat haar katje is gestorven, komt er een panter uit haar kast. De panter lijkt heel vriendelijk en wil met haar spelen, maar al snel blijkt dat hij andere plannen heeft met het jonge meisje.

Brecht Evens is een echte kunstenaar. Zijn prenten zijn heel kleurrijk en creatief. De panter heeft de vorm gekregen van een veranderende demon. De panter is nooit twee keer hetzelfde getekend. Hij ziet er altijd een beetje anders uit. Zoals in het artikel staat, ontwikkelde Brecht Evens een heel persoonlijke visie en een grafische taal. De allerlaatste, uitvouwbare prent vond ik echt heel spectaculair. Er staan heel veel verschillende elementen op, waardoor je heel lang naar de prent kan blijven kijken. Deze graphic novel is een echte aanrader!