kruipt onder je huid!

christelle-declercq 03 augustus 2020
Ik las dit boek voor boeken toer, lezen en recenseren van onbekende auteurs, een facebookgroep

Waauw, dit is fictie maar hadden ze me wijsgemaakt dat dit op een waar verhaal gebaseerd was, dan had ik dit meteen geloofd.

'Donder op en neem je stinkvoeten mee!' roept mijn moeder, terwijl ze de fles wijn grijpt en er een flinke slok uit neemt. De tijd dat ze de wijn nog in glazen schonk ligt inmiddels ver achter haar, net als de tijd dat drank een genot voor de avonduren was.
Op veertienjarige leeftijd wordt Kim ondergebracht bij pleegouders. In eerste instantie wordt ze daar liefdevol opgevangen, maar al snel verandert haar leven in een hel. Haar jeugd is definitief voorbij.
Jaren later wordt Kim verliefd op Levi. Ondanks dat zijn liefde voor haar groot is, balanceert ze voortdurend tussen vertrouwen en wantrouwen. Langzaam wordt duidelijk dat het leven voor Kim ondraaglijk zwaar is door wat er in haar jeugd is gebeurd.
Zal Levi erin slagen de spoken uit het verleden te verjagen?
'Zinloze vrouw' is een verhaal dat onder je huid kruipt en nog lang blijft nazinderen.

Dit boek krijgt van mij een verdiende 4,5 sterren. Ik weet niet hoe Marije erin geslaagd is om dit boek als fictie te schrijven, maar haar inlevingsvermogen in de personages is zo groot dat het bijna eng is...
Alle personages in dit boek zijn zo minutieus uitgeschreven, zo mooi en echt.

Het verhaal klopt, is eng en lief en gruwelijk en liefdevol en pijnlijk en verdrietig,....
supergoed! Een echte aanrader voor iedereen....

Meer recensies van christelle-declercq