The Bookbabe

"Ik was dan wel de enige die mijn liefde voor hem hardop had uitgesproken, maar ik had zijn liefde voor mij in zijn ogen gezien. Hoe was hij dan in staat hier zo hard en gevoelloos over te doen?" ~ p86.

Altijd spannend om een tweede deel op te pakken van een serie. Weet het boek het gevoel te evenaren of misschien zelfs te overtreffen van het eerste deel? Ik had er dit deel wat moeite mee...

"Ik vertrouw op ons, op jou. Ik wil geloven dat wat wij hebben sterk genoeg is om dit aan te kunnen." ~ p88

Ik is het tweede deel van de Verbonden met elkaar trilogie, en verteld het verhaal verder van Jessica en Nero. Zo snel als hij in haar leven was verschenen, verdween hij ook weer. Zonder uitleg en zonder hoop op zijn terugkeer. Het enige dat achterbleef was de pijn van zijn gemis. Als Jessica een kans krijgt om voor hem te vechten, pakt ze die dan ook met beide handen aan. Ook al moet ze daarvoor een deal met de duivel sluiten...
Helaas ben ik iets minder enthousiast over dit tweede deel. Met 455 pagina's voelt het verhaal dit keer voor mij te lang uitgerekt. Jessica wordt neergezet als een slimme tante, dus het voelt voor mij niet geloofwaardig dat ze echt niet snapt wie of wat Nero is. Het spannings element is absoluut leuk, en de aantrekkingskracht tussen beide is ook echt te voelen. Alleen had op 1/3 van het boek wat mij betreft de aap wel uit de mouw mogen komen om de geloofwaardigheid te behouden. Simpel gezegd: "Als iets eruitziet als een eend, zwemt als een eend en kwaakt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend." Daar hoef je wat mij betreft niet zó lang om heen te dralen. Maar als ik dat verder los laat, samen met het herhalende sausje zoals ik met boek 1 al ter sprake bracht, heb ik het verhaal nog steeds met plezier gelezen. De personages hebben een bepaalde gun factor, de setting is leuk en al met al wil je toch weten hoe het afloopt.

"Vreemd. Alles wat jij doet voor mijn bestwil doet me alleen maar pijn." ~ p181.

Helaas zorgt het er wel voor dat ik zuiniger ben met mijn sterren dit keer, en blijf ik hangen op 3 sterren. Absoluut de moeite van het lezen, maar niet een alles overtreffend gevoel helaas. Ik ben wel benieuwd wat deel 3 in petto heeft!

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters