The Bookbabe

"Het is aan een halfkitsune en een demon van de Schaduwclan om het rijk te redden en ons de overwinning te bezorgen." ~ p142.

Zucht... wat een einde. En wat een geweldig verhaal! Ik heb echt van iedere bladzijde genoten.

"Het leven is evenwicht. Aan de lente moet de winter voor afgaan. Aan de zon moet het donker voorafgaan. Wat is, is wat moet zijn." ~ p148.

Nacht van de Draak is het derde deel van de Schaduw van de Vos-trilogie, en verteld het verhaal van Yumeko en haar reisgenoten. Eens in de 1.000 jaar kan de bezitter van de geheimzinnige perkament rol de grote Kami-draak aanroepen en een wens doen. De duizend jaar na de laatste wens zijn bijna voorbij. Lukt het Yumeko om de Meester der Demonen tegen te houden, en de wereld te behoeden voor zijn wens?
Het is bijna jammer dat het 'maar' 3 delen zijn, maar echt alles is verteld en perfect afgerond. En met deze epische eindstrijd kan je als lezers niet anders dan genieten van dit laatste deel. Julie Kagawa weet de oosterse mythologie prachtig tot leven te brengen. Haar personages worden je vrienden, je leeft mee tijdens hun reis en voelt hun verdriet en machteloosheid. Alle puzzelstukjes vallen langzaam op hun plaats, en ieder personage heeft een rol van betekenis. Ik heb echt op het puntje van mijn stoel gezeten tijdens het lezen, en werd diverse keren verrast. Bij het dichtslaan van het boek onsnapte mij een diepe zucht. Wat een reis was dit! Vele kilometers hebben we samen afgelegd, en stiekem denk ik dat ik die eigenwijze Kitsune nog best ga missen.

" Yumeko het platteland meisje was verdwenen; dit was een kitsune die bereid was om tot het uiterste te vechten voor datgene wat zij als het hare beschouwde." ~ p160.

Ik kan niet anders dan 5 dikke sterren geven. Het boek heeft echt alles waar ik hoopte en meer. Fantastische personages, een epische strijd, een prachtige wereld en natuurlijk een bevredigend einde. Ja, ik ben en blijf fan van Julie Kagawa ♡

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters