concurrentie op scherp van de snee

coffeeandbooks 12 december 2021

Voor deze thriller slaan vier vrouwelijke topauteurs de handen in elkaar en terwijl ik een dergelijk schrijfproces op zich al een huzarenstukje vind, is het resultaat van hun samenwerking dat ik ga verlangen naar meer gezamenlijk werk. Want ook al is de ontknoping wat vergezocht, het boek leest vlot weg, de intriges zijn goed uitgewerkt en de verhaallijn vordert op aan aangenaam tempo en dit terwijl ze toch vanuit meerdere protagonisten verteld wordt én door 4 auteurs is uitgewerkt.

Het boek ? 4 moeders en hun respectievelijke tienerdochters slepen je mee in hun zucht naar een roemrijke carrière als actrice voor dochterlief. Wanneer echter een nieuw meisje ten tonele verschijnt worden de onderlinge relaties op de spits gedreven en slaan de verdachtmakingen je om de oren. De moeders die als leeuwinnen hun dochters willen beschermen gaan uiteindelijk zelf op onderzoek uit wanneer het leven van een van de meisjes bedreigd wordt. De ontknoping zelf is wat ver gezocht, maar het leuke is dat het boek nadien niet onmiddellijk stopt en nog in enkele hoofdstukken verder ingaat op het geloof in de ontknoping door de hoofdrolspelers

Meer recensies van coffeeandbooks