Verrast door het genre maar wel aangenaam verrast

coffeeandbooks 12 november 2019
Als ik het boek uit de rekken neem denk ik een chiclit achtig boek in handen te hebben - mijn boeken versie heeft op de kaft een tekening staan met een dame, het glas rode wijn in de hand, ergens genietend op het terrasje van een bistro . De tekening in combinatie met de titel doen me dit vermoeden. Niets is minder waar. Druckerman beschrijft, gefundeerd ( zie lange literatuur lijst achterin ) in behapbare hoofdstukjes verschillende thema s waarover je houding, mening, ...onderhevig is aan verandering vanaf je 40. Ik heb aha erlebnissen! Doordat het boek geschreven is door iemand uit een andere cultuur met een andere geloofsachtergrond en die in land gaat wonen dat ook niet het hare is ( nog het mijne ) staat het boek vol met leenwoorden uit verschillende landen en onderwerpen waar ik nog nie zo veel van weet, en dat is leuk, zoveel nieuwe input te krijgen.

Meer recensies van coffeeandbooks