Leuk, luchtig boek

Collie1984 26 mei 2023
Ik mocht dit boek vooruitlezen van LS Amsterdam

Nog nooit een boek gelezen met een doof persoon er in. Vond heel grappig dat ze haar gehoorapparaat een naam heeft gegeven.

Carlijn besluit op pad te gaan naar Rome. Eenmaal aangekomen blijkt er iets misgegaan te zijn met haar hotel boeking. Op dat moment ontmoet ze net de fotograaf Luca, een knappe Italiaan die foto's van toeristen maakt. Hij biedt haar aan dat ze bij hem thuis op de bank kan slapen en dat hij mee gaat met foto's maken en haar het échte Rome laat zien.

Al snel wordt ze verliefd op Luca, maar hij zegt dat hij geen gevoelens voor haar heeft. Na een paar dagen geeft hij toch toe dat hij gevallen is voor een klant, voor haar.

Na een paar dagen besluit ze haar leven compleet om te gooien. Ze wil op reis, elke paar maanden een andere stad bezoeken om daar de taal te leren. Ze spreken af dat ze elkaar na een half jaar weer zien, mocht het zo zijn.
Wanneer ze in Madrid is komen ze elkaar weer tegen en is ze nog net zo verliefd als toen ze vertrok.

Leuk boek, kort verhaal. Leest snel en makkelijk weg

Sommige uitspraken echt heel grappig, zoals Maria, Jezus en Jozef op alle fresco's van Rome

Meer recensies van Collie1984