Heerlijk boek

Collie1984 04 november 2023
Wat een heerlijk boek. Is deel 3 uit een serie, maar zonder deel 1 en 2 gelezen te hebben, is het goed te doen. Heb niet het idee dat ik iets gemist heb.

Het verhaal gaat over Alix die Rosaville geërfd heeft, maar het niet kan onderhouden en moet verkopen. Ze woont er alleen met haar hond Winter. Wanneer ze door de gemeente noodgedwongen huurders in haar woning krijgt is ze daar in eerste instantie niet blij mee, tot ze merkt dat een van de huurders haar kan helpen met klusjes in huis, en dat het geld wat ze krijgt wel fijn is.
Wanneer haar oude vriend Christiaan op de stoep staat, en er mensen bij de ijskelder op het terrein zijn geweest, besluiten ze samen te kijken wat daar ligt. Daar komen ze allemaal spullen tegen met namen, die haar vader daar verzameld heeft. Haar vader zit is inmiddels opgesloten, omdat hij een NSB-er was. Ze besluiten de spullen terug te geven aan de mensen of familie leden die er nog zijn. Ze groeien steeds dichter naar elkaar toe, en oude gevoelens komen weer naar boven.
Heel mooi boek. Zeker benieuwd naar meer verhalen van deze schrijfster

Meer recensies van Collie1984