Indringend levensverhaal

corine-fraikin 03 december 2022
Wij waren, ik ben, weg uit Ruinerwold van Israel van Dorsten. ⭐️⭐️⭐️⭐️ Dit indringende levensverhaal zit vol met onvoorstelbare gebeurtenissen. Hoewel het geen literair hoogstandje is, (wat logisch is) is het in het eerste gedeelte vaak een opsomming van bijvoorbeeld alle geesten die in het lichaam van Israel hebben verbleven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik moeite had om bij het verhaal te blijven. In het tweede deel van het verhaal loopt het vlotter en boeit het me mateloos. Ontzettend knap vind ik dat Israel in het verhaal niemand veroordeelt en dicht bij zichzelf blijft. Ook heb ik bewondering voor het feit dat hij nu een 'eigen' leven heeft. Je kunt je niet voorstellen dat een vader zo geobsedeerd is door het geloof en daardoor zijn kinderen (mentaal) verwaarloosd. Ik hoop dat het hele gezin op z'n pootjes terecht komt en leert weer vertrouwen te hebben in de wereld.

Meer recensies van corine-fraikin