Gelukkig zijn er nog meer delen

Corrie GM 08 februari 2020
Van tijd tot tijd lees ik boeken waarin de Amish voorkomen. De Mennonieten worden daarin afgeschilderd als ietwat soepeler Christenen. Zo heeft men er bijvoorbeeld electriciteit.
In dit boek vinden de Mennonieten in Kingdom de Amish juist wat lichter in de leer. Er is geen sprake van electriciteit. Hoewel, daar komt verandering in.
Midden in die veranderingen komt een jonge vrouw met haar kind terug naar het stadje. Ze heeft gezworen daar nooit een voet meer in te zetten, maar door veranderde omstandigheden voelt ze zich daartoe gedwongen. Er volgen heel wat spannende gebeurtenissen voordat alles weer op zijn pootjes terecht komt.

Een thriller, temidden van Mennonieten die streng in de leer zijn. Het kan, en het valt zelfs heel goed uit.

Hier vlak voor had ik een boek gelezen waarvan de schrijfstijl me niet beviel. Bij Geen ontkomen aan had ik meteen het gevoel dat het hier wel goed zat.

Gelukkig is dit een onderdeel van een serie en zijn er nog twee delen over.
Sympathieke personages en een enkele schurk, wat het geheel natuurlijk nog leuker maakt.
Af en toe een klein foutje, maar dat vergeef ik de schrijfster graag.

Kortom: wat mij betreft een aanrader.

Meer recensies van Corrie GM