Een spannend en aangrijpend verhaal, niet weg te leggen!

Dit het eerste boek is wat ik lees in de bloedwetten serie. Gelukkig maakt de volgorde volgens Sophia Drenth niet heel veel uit en kun je ook eerst de bronvertelling over een personage lezen voordat je aan de andere boeken begint in deze serie.

Wat een boek met een bijzondere en unieke schrijfstijl. Het verhaal is heel gedetailleerd uitgewerkt. Ik kon het boek elke keer met moeite wegleggen en kon niet wachten om het uit te lezen. Vanaf de eerste bladzijde weet Sophia Drenth me vast te grijpen en pas op de laatste bladzijde liet dit verhaal me los. Gelijk in het begin wordt het verhaal al spannend en krijgt Madame het al zwaar te verduren wanneer ze onderweg is naar haar toekomstige man.

“We wisten dat we een hachelijke tocht voor de boeg hadden, maar dat mijn gevolg zo drastisch zou worden uitgedund voordat we onze plaats van bestemming bereikten, had ik zelfs niet in mijn nachtmerries kunnen voorzien.”

Dit boek heeft ook zo zijn gruwelijke momenten, momenten dat ik best even moest slikken. Want door de schrijfwijze van Sophia Drenth wordt het zo levensecht. Maar het verhaal kent ook liefdevolle momenten, momenten waarvan ik enorm heb genoten en dan heb ik het nog niet eens over het eind want die mag er meer dan wezen!

1000 nachten is een spannend en aangrijpend verhaal die je blijft verrassen tot aan het eind. De prachtige unieke schrijfstijl van Sophia Drenth zorgt ervoor dat je dit boek niet weg wilt leggen!

Meer recensies van Cynthia ten Bras