Ontsnap naar de Achterhoek met deze heerlijke zomerse feelgood

Cynthia ten Bras 14 augustus 2020
Automatisch lees ik alle boeken van Lis Lucassen en dit boek was dan ook geen uitzondering. Helemaal leuk dat het verhaal zich zo dicht bij huis afspeelt. De cover met zomerse en felle kleuren trekt meteen de aandacht. De proloog heb ik al met zo'n grote glimlach gelezen dat ik eigenlijk wel zeker wist dat dit geen slecht verhaal kon zijn. Na het lezen van de proloog wil je eigenlijk nog maar één ding en dat is verder lezen.

Lis Lucassen neemt je mee naar de Achterhoek en weet het gevoel hiervan perfect over te brengen. Door de korte hoofdstukken en de vlotte schrijfstijl leest het boek ontzettende snel weg, voordat je het weet sla je de laatste bladzijde al om. Ik weet zeker dat je Dorothee en Wes in je hart sluit, maar gegarandeerd ook opa Boaz. Wat een bijzonder mooie en wijze man!

"Vake bu’j te bange om te leven en da’s zunde. Want wat is er nou mooier dan hier te zitten, gewoon maar te zitten. En te bedenken hoe good ‘t leven kan zijn als je het met iemand kan delen om wie je geeft." ~ p230.

Lis Lucassen heeft met dit boek weer een fantastisch verhaal vol humor en prachtige karakters op papier weten te zetten. Ontsnap naar de Achterhoek met deze heerlijke zomerse feelgood vol liefde en vergeet even alle drukte om je heen!

Meer recensies van Cynthia ten Bras