nieuwe uitgever en cover, hetzelfde epische liefdesverhaal

D. Steeg 08 mei 2020
Bitterzoet is de novelle in de Dark Elements-trilogie. Het verhaal speelt zich een aantal jaar voor het eerste deel Witheet af. Deze serie is al eerder verschenen bij HarperCollins, maar is nu in een nieuw jasje gestoken door Zomer & Keuning.

Drie jaar geleden waren ze de beste vrienden, ze groeiden samen op en er bloeide zelfs wat liefde tussen hen op. Totdat Dez op een dag plotseling verdween. Jasmine was er kapot van en stond dan ook met haar mond vol tanden, toen Dez opeens terugkeerde. Waar was hij geweest?

Dez doet bij aankomst meteen een aanzoek voor partnerschap, dit is als het ware een verloving. Jasmine twijfelt bij dit aanzoek. Kan ze Dez nog wel vertrouwen, nadat hij zomaar is vertrokken? Ze besluit de zeven dagen bedenktijd te gebruiken om Dez te testen. Zeven dagen om haar hart te veroveren. Zal Jasmine Dez weer gaan vertrouwen? Zal het Dez lukken Jasmine’s hart voorgoed te veroveren?

Bitterzoet bevat een overvloed aan liefde. Het verhaal tussen Dez en Jasmine wordt kort maar krachtig verteld. Doordat het verhaal veel liefde bevat, is het echt een verhaal om bij weg te smelten.

De schrijfstijl is heel soepel, maar door de toevoeging van liefde wordt het nog veel soepeler. Ik vloog dan ook door het verhaal heen.
Omdat Bitterzoet een novelle is, worden de personages maar oppervlakkig uitgewerkt. Hun emoties daarentegen worden wel telkens duidelijk beschreven. Jasmine heeft een sterke persoonlijkheid en weet wat ze wil. Dez daarentegen weet ook wat hij wil. Hij wil Jasmine. Het is leuk om te lezen hoe deze personages met elkaar omgaan en hoe hun wil naar voren komt aan de hand van eisen.

Doordat het boek is uitgegeven bij een nieuwe uitgeverij, is de cover ook totaal veranderd. De cover van HarperCollins is licht van kleur, met een meisje op de voorgrond. Zomer & Keuning heeft besloten de cover vol met kleur en schitterende details te versieren. In de nieuwe cover zijn zwarte vleugels te zien op een houten ondergrond. Persoonlijk vind ik de nieuwe cover door het kleurgebruik mooier dan de oude cover.

Gelezen voor Indeboekenkast

Meer recensies van D. Steeg