Oma's die katten eten.

danicia93 10 juli 2024
Wauw jeetje wat een fantastisch boek!
Ja waar moet ik beginnen met het schrijven van een recensie van zo een goed, spannend, waargebeurd, meeslepend, makkelijk te lezen boek.

Er zijn QR codes ingeplaatst wanneer er word gesproken over een lied.
De QR codes die je kan scannen om het lied te beluisteren is echt leuk gedaan. Ze ervaar je de belevenis nog meer!

Het is een waargebeurd verhaal. Soms verdrietig, soms grappig, soms denk je nee dit kan niet waar zijn. De schrijver doet het leuk met de interactie naar de lezer door soms een vraag te stellen wat je aan het denken zet. Vele lessen kun je uit het boek halen. Je verleden maak je zelf, je toekomst maak je zelf. Waar je vandaan komt hoeft niet te betekenen dat je daar blijft. Je hebt zelf de touwtjes in handen om het anders te doen.

De schrijver heeft het in mijn ogen goed gedaan veel besproken punten te beschrijven, zoals de slavernij, prostitutie, drugs, alcohol, de dood, geweld het komt allemaal ter sprake. Ook is het goed nagedacht om personages het woord te geven zodat ook zij hun kant van het verhaal kunnen vertellen. Of helaas niet meer kunnen vertellen door overlijden.

Het is relatief makkelijk te lezen. Ik heb het dan ook in 3 uur uitgelezen. Ik kon niet stoppen, wou door lezen want was benieuwd wat er zou gebeuren en vooral hoe het af zou lopen. Komt er een deel 2 ? Als het aan mij ligt wel! Ook die zal ik kopen en lezen en met trots op mijn boekenplank hebben staan.

Karel Spitsbaard reuze knap gedaan! Ga zo door.

Ik zou iedereen dit boek aanraden!

Groetjes Danicia