Heavy, Sterk en Onwijs Dapper ~

Debbie Schigt 26 januari 2023
Heb heel bewust even een paar dagen gewacht, voor ik ervoor ben gaan zitten, om dit in elkaar te maken. Haar boek heeft mij oprecht geraakt. En maakt je stil. Mijn eerste reactie na het lezen van haar boek was, Heavy, Sterk en onwijs Dapper. Ik heb meerdere van Sara s Theatervoorstellingen gezien, al vanaf dat ze pas begon en nog in de kleinere zalen stond, zo ook in ons Theater De Storm te Winterswijk. En ben altijd blij en dankbaar geweest de keren dat ik erbij kon, mocht zijn en eigenlijk als publiek bijna meegegaan, gegroeid naar het moment dat ze in onze grote zaal mocht staan. Altijd een feest vol humor en met regelmaat een moment vol ontroering. Zoals haar vaste publiek, haar kent. Voor velen inspirerend, ook vaak voor mij. Al heb ik nog niet half zoveel LEF als haar. Wat mij raakt aan dit boek, ik denk de kwetsbare openheid waarmee ze dit beschrijft. En al heb ik zelf wel is licht ongewenste zaken ervaren, maar gelukkig nog nooit op dit level, dat iemand zo misbruik van diegene s positie maakt. Wel ken ik meerdere mensen in mijn eigen omgeving die misbruik meegemaakt hebben, elk met een ander eigen verhaal. Daarnaast bepaalde gevoelens, gedachtens kunnen overeenkomsten hebben, ook als je zelf andere tegenslagen, psychische kwetsbaarheden gekend hebt. En doordat ik bijna vast publiek ben, komt het wel extra bij mij binnen. Je gunt niemand zoiets naars, laat ik dat heel duidelijk vermelden. Maar nee zij, zij verdiende dit zeer zeker niet. Gun haar vanaf nu alleen maar goeds en veel moois, veel zacht en liefs. En daarom denk ik dat dit boek wel meer mensen raakt, inspireert of tot steun kan zijn. Dit boek is een hele dappere stap in mijn ogen, om zoiets heftigs en zeer kwetsbaars eenmalig zo te durven delen. Daar is een hoop moed voor nodig als je het mij vraagt. En damn die heeft Sara ~ Debbie

Meer recensies van Debbie Schigt