Intrige, bedrog, romantiek, emancipatie en ongelijkheid

DebbyReads 07 februari 2021
Voor de #hebbanbuzz mocht ik ‘Welkom bij Hotel Flanagans’ van Åsa Hellberg lezen.

Het verhaal gaat over Linda, die een hotel erft en dit hotel gedwongen moet gaan runnen. Haar familie is ervan overtuigd dat ze dit niet kan als vrouw en doet er alles aan haar dwars te zitten. Dit wordt gevoed door jaloezie en eigen belangen, een gevaarlijke cocktail. Linda grijpt haar kans te laten zien dat ze als vrouw wel in staat is om zaken te doen en succesvol te zijn.

Het verhaal begint rustig met een kennismaking met enkele hoofdfiguren in het boek zoals de hoofdpersoon Linda. Je leer haar kennen in twee verschillende tijden, 1949 en 1960. De rustige start verandert al snel door een aantal gebeurtenissen die open eindjes laten die niet pluis voelen. Intrige, bedrog, strategie en romantiek wisselen elkaar af waardoor het een boeiend verhaal blijft. Thema’s als ongelijkheid en emancipatie komen in het hele boek steeds weer op verschillende manieren naar voren.

Het boek is fijn geschreven waardoor het lekker wegleest. Hoewel maatschappelijke thema’s centraal staan, mist het boek wat lagen en blijft het echt een feelgood roman. Vooraf had ik toch wat meer diepgang verwacht. Ik ben op het verkeerde been zet door de sticker op de kaft ‘van de uitgever van Lucinda Riley’, waardoor ik meer een verhaal zoals ‘De zeven zussen’ had verwacht. Maar desondanks erg van genoten. Ik las dat dit het eerste deel van een trilogie is, het tweede boek ga ik zeker lezen.

Meer recensies van DebbyReads