Heerlijk voor onder een dekentje en met een kop warme thee

Denise de Groot 30 november 2020
Voordat ik begon met lezen, had ik nog niet zo veel over dit boek gehoord. Eigenlijk wist ik niet eens waar het over ging. De cover en de titel spraken mij erg aan, dus toen de kans voorbij kwam om dit boek te recenseren greep ik hem met beide handen aan.
Tijdens de winterperiode zijn mijn favoriete films kerstfilms. Ook al weet je bij de meeste kerstfilms mijlenver van te voren wat er gaat gebeuren, het maakt mij niet uit. Ik hou van het gevoel die je tijdens het kijken krijgt en de sfeer die er tijdens de film hangt. Ik hoopte dat ik dat gevoel ook zou krijgen tijdens het lezen van dit boek.
Hoewel ik tijdens de kerstfilms het niet erg vindt als ze voorspelbaar zijn, hoop ik bij boeken altijd wel op een beetje diepgang. Ik was van te voren een beetje bang dat ik dat zou missen tijdens dit boek.

Het verhaal begint heel snel. Hierdoor vond ik het lastig om er in te komen. In een korte tijd worden Holland's vrienden en familie voorgesteld. Hierdoor leek het een beetje op een opsomming, wat er bij mij voor zorgde dat ik alle personages door elkaar haalde. Belangrijke informatie uit het verleden wordt wel met de juiste mate gedeeld. Hierdoor krijg je een goede kijk op Holland's karakter en dit zorgde er voor dat ik mij goed kon inleven tijdens de rest van het verhaal.
Holland is een meisje met een grote passie: namelijk ijshockey. Het verhaal staat dan ook in het teken van deze sport, al is dit boek makkelijk te lezen als je er niet zo veel mee hebt. Holland is erg gedreven en cijfert zichzelf weg om zichzelf te bewijzen tegenover haar jongensteam.

Als lezer merk je al snel dat Holland worstelt met wat gevoelens en gedachtes. Ze houdt mensen op afstand die ze helemaal niet op afstand wil houden. Het mooie van dit verhaal vind ik dat deze belemmeringen goed uitgelegd worden. Hierdoor snap je de beslissingen van Holland. In de loop van het verhaal maakt Holland een mooie persoonlijke groei door. Hiermee creëert Sara Biren het feelgood gehalte waar ik in kerstfilms altijd zo dol op ben.

Het enige wat ik jammer vindt, is dat er alleen maar wordt gefocust op Holland die verliefd wordt. Daardoor komt het boek voor mij toch een beetje simpel over. Ik mistte wat drama en overige gebeurtenissen. Het boek leest wel makkelijk weg, en als je zin hebt om je gedachten helemaal te laten varen is dit boek zeker geschikt voor een lekker avondje op de bank (of in bed, aangezien het steeds kouder wordt...)

Ik heb dit boek beoordeeld met 3 sterren.

Meer recensies van Denise de Groot