Maar als kleuter wil je misschien een nog iets spannender verhaal. Omdat kleuters nog lekker kunnen fantaseren is het boek “de grote gevaarlijk grompel” een goede binnen dit thema. Het boek is op rijm geschreven en heeft iets weg van het ritme van het bekende Gruffalo verhaal. ‘In een griezelig huis op een heuvel,’ zegt Muis, ‘woont een Grompel. Ik zie in mijn boek staan dat niemand er ooit een gezien heeft. Nog nooit. Zelfs niet ’s nachts. Zullen wij eens op zoek gaan?’
De drie vrienden Muis, Hond en Poes gaan midden in de nacht op zoek naar een “Grompel”. Alleen weet niemand hoe de Grompel er eigenlijk uitziet want hij is nog nooit gezien. Ze weten alleen waar hij woont. In een griezelig huis bovenop een heuvel. Het gaat een lange tocht worden dus verzamelen de vrienden alles wat zij nodig hebben om op de heuvel te komen. De tekeningen in het boek zijn mat en in rustige kleuren, dat maakt dat het niet te druk wordt omdat het thema zelf al spannend genoeg is. Soms moet het boek ook even worden gedraaid zodat alles vanuit een ander perspectief kan worden bekeken. Uiteindelijk wordt de Grompel gevonden in zijn huis en blijkt hij niet te zijn wie ze dachten

Reacties op: De grote gevaarlijke grompel

De grote gevaarlijke Grompel - Claire Freedman
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,50