Kleurenexplosie

Dit boek gaat over Sjuul. En Sjuul wil graag een huisdier. En niet zomaar een huisdier, hij wil graag een leeuw…. Helaas, maar logisch, heeft zijn moeder daar enkele bezwaren tegen. Zij vindt een leeuw maar gevaarlijk; hij zal alle vogels in de tuin verslinden en uiteindelijk ook de postbode opeten zegt zij. Gelukkig is Sjuuls moeder niet de beroerdste en komt zij zelf met enkele suggesties voor een ander huisdier. Maar Sjuul wordt niet heel blij van een vis, en een wandelende tak is natuurlijk wel héél erg saai.
Sjuul is echt een jongen van deze tijd en gaat de onderhandeling aan met zijn moeder, totdat ze uiteindelijk een compromis weten te bereiken. Er zit veel herhaling in het verhaal en als ouder heb je op een gegeven moment wel door welke kant het opgaat. Maar voor peuters en kleuters is dat heerlijk. Zij houden ervan om te weten wat ze te wachten staat. Ook zit er veel ‘kleine kinderen’ humor in het verhaal. Zo wil moeder geen nijlpaard als huisdier, omdat ze denkt dat hij op de trap zal poepen. Bij deze zin zag je mijn zoon even nadenken en vervolgens naar mij kijken met een blik van; “zei ze dat nu echt?”
De prenten van dit boek vind ik echt GE-WEL-DIG mooi. Heerlijk kleurrijk en lekker groot, deze versterken het verhaal echt.

Meer recensies van StudioSpringboon