Mijn Leeservaring

Dodou22 06 oktober 2019
Deze roman van Bram Dehouck is een pakkend verhaal over onweerstaanbare haat & liefde. Dit boek staat eigenlijk zeer dicht bij onze leefwereld aangezien er steeds meer familietragedies ontstaan rondom de hele wereld. Maar toch ligt zo een onderwerp ook wel weer best ver-van-mijn -bedschow aangezien ik nog nooit iets heb vernomen van zo een familietragedie dat echt dicht tot bij mij is gekomen. De laatste tijd is een familietragedie toch wel actueel onderwerp, meer en meer gezinnen spatten uit elkaar. Dit is voor mij de eerste keer dat ik mijn zinnen heb gezet op een thema van dit kaliber dus, dit was voor mij een leuke, interessante, leerzame & een nieuwsgierige ervaring. Mijn verwachtingen voor dit boek waren eerder positief dan negatief, dankzij het interessante thema. Het thema gaf me voldoende energie om steeds verder te kunnen lezen, ik moest geen doelen opstellen om bijvoorbeeld veertig pagina's per dag te lezen. Het boek bleef van pagina 1 tot en met pagina 185 zeer interessant om te lezen er waren voor mij geen saaie gedeeltes, omdat er ongeveer om de tien pagina's steeds nieuwe gebeurtenissen aankwamen het zich steeds verwisselde tussen het leven van Sam de jeugd van Chris of het turbulente leven van Charlotte. De elementen in het boek waren verrassend toch zeer realistisch, het ging grotendeels gewoon over dagdagelijkse dingen. Een schokkende ervaring voor mij was dan toch het verhaal van de jonge en roekeloze Chris die zijn “nanny” of oppas onbewust drogeerde en vermoorde. De personages waren voor mij grotendeels allemaal sympathiek, ze spraken allemaal met grote lof over Sam ook al is hij een zeer moeilijk te verdragen kind, maar in een boek zit toch altijd een rotte appel. Chris was voor mij een antipathiek persoon aangezien hij voor "The easy way out" koos. Hij kon ook moeite doen om zijn zoon goed op te voeden & of hem te helpen. Volgens mijn perspectief zijn de personages perfect uit het leven gegrepen aangezien je jezelf zeker kan inleven in de meeste personages vanuit het boek. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Sam zijn jeugd , die jongen kent het gevoel van een "warme familie" niet & daardoor kan ik zijn slechte gedrag ook wel begrijpen langs de ene kant. Het boek heeft een correcte structuur, ik kon zeer goed de verhaallijnen volgen & de zinnen goed begrijpen. Het boek heeft ook een gemakkelijke opbouw naar mijn mening & het taalgebruik van de schrijver was voor mij ook origineel. De locaties uit het boek zijn ook goed gekozen, ik kon makkelijk een beeld scheppen van de locatie. De verteltijd en vertelde tijd lopen voor mij goed samen , dit was een zeer aangenaam boek om te lezen. Dank u voor het lezen van mijn leeservaring

Meer recensies van Dodou22