Het meisje dat vergeet

Het meisje dat vergeet

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Geertrui is het meisje dat vergeet. Haar geheugen laat het afweten. Ze weet niet wat ze gisteren deed. Meer nog, zelfs van enkele minuten geleden herinnert ze zich niets. Dat maakt het leven voor Geertrui bijzonder complex. In haar wereld bestaat geen houvast, maar ook geen verveling.
Geertrui is nu zevenentwintig, vier jaar geleden werd ze het slachtoffer van een weekendongeval. Op een haar na ontsnapt ze aan de dood, ze belandt in een coma, later moet ze een maandenlange revalidatie volgen om terug te leren lopen, praten,eten... Met veel wilskracht neemt ze de draad van haar leven terug op, alleen haar geheugen is ze voorgoed kwijt.
De eerste keer dat Geertrui een liedjestekst meezingt, denkt het hele gezin meteen dat hét terug is. Het Geheugen. Ja, ze was misschien een tijdje verward geweest - hoe zou jij zijn na zo'n gebeurtenis, na drie keer bijna dood en terug verrezen - en die hersentjes hadden tijd nodig om in de juiste plooi te vallen. Maar nu werd alles weer normaal.
Het meisje dat vergeet is het verrassende verhaal van een meisje wiens leven in één klap veranderde, om vervolgens telkens opnieuw gewist te worden. Een verhaal vol tederheid en tristesse, maar ook met een aanstekelijke goesting in het leven.

Halewyck, Uitgeverij Van
24 augustus 2007