Een zomer zonder slaap

Gelezen 194 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 64 Favoriet 9 Recensies 22
Thrillers & Spanning Artikelen 11 Lijsten 4 Spots 2   Topics 0

Blaashoek is een vredig dorp, waar de seizoenen vloeiend in elkaar overgaan en de mensen in saamhorigheid bij elkaar wonen. Waaien doet het er wel, en daarom worden er grote windmolens geplaatst. De energieopwekkers worden verwelkomd met een groot feest, en aanvankelijk lijken ze ook alleen maar voordelen op te leveren. Tot slager Herman Bracke de slaap niet meer kan vatten door een geluid, een irritante brom die alleen hij hoort en die afkomstig is van de molens. Zijn slapeloosheid verergert en veroorzaakt een serie gebeurtenissen die bijna alle bewoners van Blaashoek kapotmaken. Achter het leven van alledag blijken heftige emoties schuil te gaan.

Wat begint als een rustig opgebouwd verhaal over een groep dorpsbewoners, verandert in handen van wonderstilist Bram Dehouck in een bloedstollende reeks gebeurtenissen.

Literaire thriller
De Geus Spanning
01 mei 2013
01 mei 2013
9789044518368 , 9789044519976 , 9789044526448

Sander (Hebban Crew) Hebban Crew

De personages zijn alledaags, en toch onvergetelijk

door: Sander (Hebban Crew) 1 like

Bram Dehouck had in 2010 de primeur: hij won als eerste auteur “de dubbel”. Voor De minzame moordenaar nam hij de Gouden Strop voor de beste Nederlandstalige misdaadroman én de Schaduwprijs voor het beste debuut in ontvangst. Niet alleen was er een hoop commotie over de toekenning van twee...

Reacties op: Een zomer zonder slaap