Beloftevol

Dominique Biebau 18 juni 2020 Auteur
Nell De Smedt maakt het de lezer niet echt makkelijk in haar tweede YA De Vijfpuntige Ster. Standpunten en tijdsprongen wisselen elkaar in een razend tempo af. Zo duurt het wel even voor je "in" het verhaal zit: een duister, nihilistisch verhaal vol geweld en verraad. Ook de personages zijn een "acquired taste": ze zijn cynisch en soms iets te inwisselbaar. Maar... als je die eerste drempel eenmaal over bent, ontvouwt het boek zich in al zijn gitzwarte glorie. De Smedt schrijft beeldend, soms op het randje van het overdadige, met een onderkoelde zwarte humor die me meermaals deed glimlachen. Ik kijk alvast uit naar het volgende boek van de hand van deze beloftevolle schrijfster.

Meer recensies van Dominique Biebau