vriendschappen

Dreaming of Books 08 oktober 2018
Het eerste verhaal in het boek is Het juiste spoor, van Marieke Nijkamp. Eerder las ik al 54 minuten en Voor ik je loslaat van Marieke. Haar schrijfstijl spreekt me net als eerder erg aan. Ze weet je met een paar regels al mee te nemen in haar wereld van verhalen en weet duidelijk haar boodschap over te brengen.
In het verhaal: het juiste spoor, lees je over een vriendengroep die terug komt van een gezamenlijke vakantie. Echter is er tijdens de vakantie iets heftigs gebeurd. Wat precies daar kom je gaandeweg pas achter. Wat mij, ondanks het geen lang of groot verhaal is (49 bladzijden) verbaasde is de intensiteit van het verhaal. ‘Vriendschap’ is een duidelijk begrip dat central staat, echter weet Marieke je flink aan het denken te zetten over je eigen vriendenkring en hoe goed je je vrienden daadwerkelijk kent. En hoe goed kennen je vrienden jou daadwerkelijk als person, naast de standaard vraag als wat is je favoriete kleur?
Je leest het korte verhaal vanuit meerdere perspectieven vanuit de personages van de vriendenclub. Een kort, maar krachtig verhaal over een bestaande groep die al langer met elkaar bevriend is.

De gehele recensie lees je op:

Meer recensies van Dreaming of Books