Het Laatste Testament

Edo de Waard 29 mei 2020
Het Laatste Testament is een tot nu toe samenvoeging van drie verhalen die op elkaar aansluiten, waar mogelijk nog een deel aan toe gaat gevoegd gaat worden. Voor mij is het abrupte einde van dit boek (of deel 3 ) daarom het grootste minpunt aan het verhaal. Het ontbreekt aan lekker open einde of aan een afsluiting die voldoende voldoening geeft na meer dan 1000 pagina te hebben gelezen. Verder was het heerlijk om dit verhaal te lezen dat bomvol zit met mythologische verhalen, wiskundige theorieën, vlagen van humor en relatie perikelen, seks en ook nog flinke lading aan science fiction. Vooral deel 1 wist mij te grijpen, van de drie delen het meest realistisch en toegankelijk. De hoofdpersonen maken een duidelijke ontwikkeling door en komen in de diverse delen in een andere rol terug. Het Laatste Testament zet je ook verder na het denken over hoe we nu met zijn allen om gaan met onze planeet en met de mensheid en overige soorten! Han Peeters heeft met een zeer vermakelijk verhaal geschreven dat vraagt om nog een 1 a 2 extra delen.

Meer recensies van Edo de Waard