Mazzel Tov!

Edo de Waard 30 januari 2018
Een eeuwen lange zoektocht naar "de Joodse identiteit" is naar mij idee een van de hoofdthema's van het boek 'Mazzel Tov', het verhaal (non-fictie) begint aan het einde van de 20ste eeuw, wanneer de Vlaamse en niet Joodse Margot, opzoek is naar een bijbaantje, ze start als huiswerkbegeleidster voor de kinderen van een Joods echtpaar. Door de kinderen ontstaat er een hechte band met de hele familie. Het boek zit vol met grappige anekdotes, confronterende en ongemakkelijk situaties, vooroordelen, antisemitisme, maar ook een aantal zeer ontroerde gevoelsreflecties van overlevenden van de tweede wereldoorlog. Margot Van Streaten heeft een met 'Mazzel Tov' een 'diamant' van een boek afgeleverd. Ik heb met veel plezier dit boek mogen lezen voor 'De Club van Echte Lezers' van Uitgeverij Atlas Contact.

Meer recensies van Edo de Waard