David vertrekt

Eline 15 augustus 2016
Mijn verwachtingen waren hooggespannen voor dit boek. Tot opheden heb ik ieder boek van de historische roman reeks gelezen en deze waren zeer prettig om te lezen en bovendien leerzaam.
Vanaf hoofdstuk 1 word het verhaal verteld van David die zich afvraagt waarom vader naar Amerika is vertrokken en waarom hij niets meer van hem heeft vernomen.
Als ook hij vertrekt vind hij de liefde en is verloren aan Amerika.
Na een reeks gebeurtenissen blijft de afstand die de oceaan schept tussen Amerika en Nederland hem dwars zitten. Hij wil graag terug om op bezoek te gaan en werkt hier hard voor, maar of dit hem lukt?

Het is een autobiografisch boek van de overgrootvader van de schrijfster aangevult met fictie.
Na het lezen vraag ik me wel af wat fictie en wat non-fictie is.

Al met al vond ik het boek zeer moelijk in te komen, Toen ik op 3/4 was vroeg ik me af of er überhaupt nog iets ging gebeuren. De andere boeken van de reeds zijn aanraders maar deze helaas niet.

Meer recensies van Eline