Prachtige roman!

Elise 23 maart 2020
Dit boek gaat over een meisje dat opgroeit in het karretjes volk in Afrika. Ze weet wat armoede, honger en ellende is. Maar heeft steun aan een vriendje waar ze mee buiten speelt.
Ze krijgt de mogelijkheid om naar school te gaan waar ze intern woont. Ook daar is er een vriendje dat op haar leunt.
Na school kan ze door problemen thuis niet verder leren en werkt ze had om wat eten op de plank te krijgen.
Na een uit nood gedwongen vreselijke daad vlucht ze en wordt ze opgevangen door haar oude schooljuf. Ik vond het een mooi en verdrietig boek. Mooi om de doorzettingsvermogen van het meisje maar het doet me ook verdriet om de armoede die er heerst en wat voor ellendige gevolgen dat heeft!

Meer recensies van Elise