Een aanrader voor elke YA-fan

Elise 26 oktober 2019
In het boek volg je de twee hoofdpersonen: Reid, een heksenjager vol principes, en Lou, een heks die niets om die principes geeft. Lou is op de vlucht, voor dieven, heksenjagers en haar verleden. Reid doet alles volgens het boekje en de kerk is hem heilig.
Wanneer het lot wilt dat Reid en Lou in een ongemakkelijke situatie terecht komen, waarbij ze alleen hun gezicht en hun leven kunnen redden wanneer ze samen in het huwelijksbootje stappen, balen ze alle twee gigantisch. Beide stijfkoppen realiseren zich niet dat ze elkaar meer nodig hebben dan ze in eerste instantie voor mogelijk hielden.

Het verhaal speelt zich af in een fantasy wereld in Frankrijk rond 1800.
Ik heb enorm genoten van dit boek en had het naar mijn gevoel veel te snel uit.

Shelby Mahurin legt in haar debut heel erg de klemtoon op de interactie tussen de karakters en het lijkt alsof ze voor je ogen tot leven komen. (Daarbij moet wel vermeld worden dat de world building en secundaire personages wat op de achtergrond blijven.)
Elk hoofdstuk wordt gewisseld tussen de ik-perspectieven van Lou en Reid, waardoor je hun relatie telkens vanuit de ogen van de ander meemaakt; heel entertaining!
Een aanrader voor elke Cassandra Clare fan.

Meer recensies van Elise