Fijne novelle die de sfeer mooi weergeeft

Ellen De Vriend 09 februari 2024 Auteur
Marcella Kleine werkt in het dagelijks leven met mensen die door psychische problemen zijn vastgelopen of delicten hebben gepleegd. Daarnaast schrijft ze psychologische thrillers, romans en waargebeurde verhalen. Ook zijn er verschillende korte verhalen van haar hand gepubliceerd.
‘Dromen op Bali’ is het vervolg op het boek ‘Dromen in Bretagne’. Het boek kan zonder problemen los gelezen worden van het eerste deel. Waar dat nodig is legt de schrijfster kort een en ander uit.

Jamila is weduwe van de Marokkaanse Amir, die overleed na een motorongeluk. Zij heeft hun droom verwezenlijkt en is een zorgboerderij voor probleemjongeren begonnen in Bretagne. Wanneer haar woonverblijf klaar is, breekt er brand uit. Daarmee begint dit korte verhaal. Omdat Jamila met haar arm in het verband zit, kan zij weinig doen tijdens de verbouwing. Ze aanvaardt het aanbod van de vader van Jort – de jongen die de brand heeft veroorzaakt – om vakantie te gaan vieren op Bali. Haar vriend Chris gaat met haar mee. Zo kunnen ze ontdekken wat ze precies voor elkaar voelen. Architect Julien en de Franse Milou blijven achter om de bouw te begeleiden.

Op Bali treffen ze een prachtig huis en vriendelijk personeel. Wat Jamila tegenvalt is dat de sfeer tussen haar en Chris totaal niet romantisch is. En ze wil juist erg graag weer een relatie. Daar legt de schrijfster wel grote nadruk op, al gaat het allemaal op een vrij kinderlijke manier. ‘Ik had hier liggen rollebollen met hem’. Jamila kan moeilijk kiezen tussen de rustige Chris en de charismatische Julien. Mooi is hoe Jamila het Balineese jongetje Bulan en zijn zieke moeder helpt. Marcella maakt daarmee duidelijk hoe graag Jamila iets voor anderen wil doen.

‘Dromen op Bali’ is een fijn leesbare novelle die de sfeer op Bali mooi weergeeft.
Ik ontving dit E-book via Juul van DeVerhalenfabriek

Meer recensies van Ellen De Vriend