Leuk maar had meer ingezeten

Elly 16 december 2020
Willow neemt na haar verbroken verloving een impulsief besluit. Zij reageert op een advertentie om een jaar lang gratis in het dorpje Happiness te gaan wonen. Als tegenprestatie is het de bedoeling dat je iets voor het dorp en de gemeenschap betekent en in Willows geval start zij een winkel waarin zij kaarsen maakt en verkoopt.

Zodra zij in Happiness arriveert ziet dit dorp er een stuk minder mooi uit dan in de brochure waarop zij gereageerd heeft, het dorpje is vervallen. Maar Willow zal Willow niet zijn als ze er positief ingaat en besluit er het beste van te maken.

Vrijwel direct ontmoet zij Andrew en jawel het aantrekken en afstoten begint. Willow wilde voorlopig geen relatie maar de 2 beginnen al snel een relatie. Het iedere keer herhalen van geen relatie willen maar ja hij is toch zo leuk en zo goed. In de tussentijd kabbelt het boek een beetje verder en worden er wat acties beschreven zoals het uitdelen van cadeautjes. Het boek neemt een kort tijdsbestek in beslag en er gebeurt veel in dit tijdsbestek. Te veel om geloofwaardig te zijn. Het concept is leuk maar het verhaal is wat dun en had meer uitgediept kunnen worden.

De karakters blijven allemaal wat vlak, op 1 punt van Andrew na, hier probeert de schrijfster een wat zwaarder punt aan te tippen maar ook dit had wat mij betreft dieper uitgewerkt kunnen worden.

Ik kreeg bij het lezen van dit boek een bouquetreeks gevoel. De kinderlijke schrijfstijl en vele herhalingen droegen niet bij aan mijn leesplezier, het bleef allemaal wat simpel. Meestal vind ik feelgood boeken erg leuk maar deze was het voor mij net niet. Ik heb echt wel af en toe met een glimlach op mijn gezicht zitten lezen maar het boek heeft mij toch niet weten te overtuigen.

Gelukkig kunnen smaken verschillen en wellicht vindt jij het net als andere lezers wel een fantastisch boek.

Voor mij 2 sterren.

Meer recensies van Elly