Meer dan ooit (leesclub Recensie)

Dit romantische verhaal gaat over Lucie. Met het volwassen worden mist ze vaak haar moeder, voor steun en om mee te praten. Met een moeder praten is toch wat anders dan met een vader. Ze praat überhaupt haast niet over haar gedachtes en twijfels.
Ze is getrouwd en net weduwe geworden. Ze is van haar ankers geslagen door het feit, dat dit zo onverwachts is gebeurd.
Ze zit nog dik in de rouwverwerking, als ze dingen wil opruimen, zoals kleding. Zo komt ze terecht achter de computer van haar man en leest ze zijn mails, om zich weer dichtbij hem te voelen, alsof hij er nog is.
Maar niets is minder waar, wat ze ontdekt gooit haar hele wereld op zijn kop.
De gebeurtenissen volgen elkaar op en zo komt ze in Frankrijk terecht, op de plek waar ze vroeger werkte en verliefd werd.

Zodra je in het verhaal begint weet het je aandacht te pakken en vast te houden. De schrijfstijl is levendig en beeldend.
Je leeft met Lucie mee en snapt ook waar ze mee zit, haar karakter wordt goed uitgediept, maar de diepte van haar wanhoop, twijfels en gedachtes had wat minder lang mogen duren. Nu roept dit verhaal om een vervolg, het is aan de schrijfster of dit ook zal gebeuren.

Quote: De schrijfstijl is levendig en beeldend.

Reacties op: Verdriet, romantiek, verwerking.

Meer dan ooit - Marina Folkers