Sterk!

EllyPantaloni 14 januari 2022
Er kwamen vandaag 3 boeken verpakt binnen en dit was het eerste boek wat ik open maakte. De rest heb ik laten liggen en heb deze in één adem uitgelezen (wat natuurlijk vrij makkelijk is met een gedichtenbundel). Daarna heb ik er een pen bij gepakt, zoals ik altijd doe als bundels die me raken. In de hoekjes zet ik dan een hart of uitroepteken en in sommigen een 'xD' , want er zaten ook wel grappige gedichten tussen. Haar woorden zijn raw, puur, ijzersterk, maar soms ook afschuwelijk beeldend en pijnlijk. Ik vind het heel bijzonder hoe mensen met weinig woorden in een gedicht emotie over kunnen brengen, zoals schaamte en schuldgevoel. Sommige gedichten kwamen echt hard binnen, ondanks de trigger warning aan het begin van het boek. Ze heeft veel ellende gezien en dit op papier gezet, wat ik een sterke manier vind om er mee om te gaan. Wat ook opviel waren de vormen waarin de gedichten opgeschreven stonden: een sleutelgat, een huis, een hart etc. Zelfs de zijkant van een gezicht, waarvan ik niet zeker weet of het mijn verbeelding is of dat dit echt zo bedoeld was. Het taalgebruik vond ik hier en daar wel jammer. Als je je dan met andere woorden (letterlijk) zo goed kan uitdrukken, waarom dan zo vaak het f-woord er door heen gooien.. Dat vind ik dan juist weer onnodig.

Meer recensies van EllyPantaloni