Bijzonder mooi geschreven

EllyPantaloni 27 april 2020
Alleen op de wereld meets Blue Lagoon, verteld op een poëtische manier. Dat is waar ik steeds aan moest denken tijdens het lezen van dit boek.

De schrijfster speelt - danst - met woorden. Ze propt zinnen vol met beschrijvingen, maar op zo'n manier dat het je niet vermoeid. Ook raakt ze emotionele snaren met zinnen als: 'Eenzaamheid heeft zijn eigen kompas'. Kya legt op een gegeven moment het kompas op haar hart, dat is immers de enige plek die richting nodig heeft. Mooi.. kan het niet anders verwoorden.

Wat ik wel jammer vond (mensen zullen me nu wel een zeur vinden) is dat er in het boek gevloekt werd en er uitvoerend beschrijvende seksscenes in zaten. Ik weet het, sex sells, maar vond het onnodig. Zonder dat was het ook gewoon een goed boek geweest.

Meer recensies van EllyPantaloni