Knap plot, levende karakters en compleet boek in miniformaat

EmLeestBoeken 20 augustus 2019
Nioma is een verhaal dat je kunt zien als zomers kadootje voor bij het zwembad of op de veranda tegen de ondergaande zon. Je had het niet verwacht maar bent blij dat je het zomaar krijgt. Zo zie ik dit verhaal van Stefan Tetelepta. Dat het een kort verhaal is merk je helemaal niet, het is een compleet boek met een knap plot en levende karakters. Ik kende Nioma al vaag uit Kismet, waar ze een kleine rol heeft en als je met je ogen knippert is ze al weg. Daarom is het leuk dat ze in een eigen verhaal meer achtergrond krijgt. Eerder deed Stefan dat met het korte nieuwjaarsverhaal Unbesmirched waar Louise en Vanderbilt uit Kismet een eigen verhaal kregen. Ik kijk uit naar de complete roman want dat verhaal was inderdaad nog niet klaar. Nioma is wel een compleet boek met eind. Maar als de auteur in de toekomst geen ideeën meer heeft dan wil ik best nog eens iets lezen over Nioma en Sam.

Meer recensies van EmLeestBoeken