Emmy Iwema 29 februari 2012
Na een geweldig en zeer goed ontvangen debuut is het voor een schrijver nogal een opgave dit te evenaren. Linda Jansma heeft dit gedaan, of sterker nog, ze heeft wat mij betreft Caleidoscoop overtroffen.

Tweestrijd leest alsof je zelf naast Hanna en Axel woont en ze wil helpen, alsof je deel van hun leven uitmaakt, ziet en voelt wat er gaande is. Je zou Hanna zo graag willen ondersteunen, zo dichtbij komt het en zo reƫel is het geschreven. Het karakter Sonja reageert zoals wij zouden willen, niets tot in het overdrevene, precies zo neergezet zoals het vermoedelijk bedoeld is, een stoere, doortastende en gevoelige vrouw.

De karakters in Tweestrijd zijn goed beschreven, geen overbodige details en ook geen overbodige karakters. De spanning is zeer goed opgebouwd en voelbaar. Het einde laat in woorden te raden over, maar wordt zo goed beschreven dat deze uitleg niet nodig is.

Met recht 5 sterren!

Meer recensies van Emmy Iwema