Eric Van Damme 26 februari 2010
Zeker een boek dat je niet zomaar naast je kan neerleggen. De waarschuwing van de schrijver om niet zomaar mee te lopen met een hype is terecht. Over het klimaat is al veel gezegd maar het is onmiskenbaar zo dat op een geologische tijdschaal deze warme periode eigenlijk een interludium is tussen twee ijstijden. Enkele jaren geleden werd ook overtuigend aangetoond dat de doortocht van de aarde doorheen sommige plaatsen in ons sterrenstelsel meer bepalend is voor het klimaat dan onze CO2-uitstoot.
Bepaald onthullend vond ik zijn bijdrage over 'eugenetica'. Dat plaatst de vernietiging van zwakzinnigen, gehandicapten, joden, homo's enz. door de Nazi's in een heel nieuw daglicht... Blijkbaar dachten veel ontwikkelde landen daar hetzelfde over.

Meer recensies van Eric Van Damme