Vuurspuwers

EricWijnen 08 april 2024
Elk jaar houdt Godijn Publishing de schrijfwedstrijd genaamd Walkure, in het SF/F/H genre. Elk jaar heeft de wedstrijd een ander thema. Het thema van de volgende schrijfwedstrijd wordt aangekondigd tijdens de uitreiking van de Walkure prijs in de huidige editie. Van de afgelopen wedstrijd was het thema: Vuurspuwers. De beste 25 verhalen worden gebundeld in een verhalenbundel met dezelfde naam als het thema. Op deze manier geeft Godijn Publishing gevestigde en nieuwe schrijvers een kans om uitgegeven te worden. In twee verschillende ronden worden de verhalen door twee schrijvers/redacteurs gelezen en beoordeeld. De eerste ronde bepaalt de longlist, in de tweede ronde wordt het winnende verhaal bepaald.

In deze editie zijn de verhalen opgenomen van de volgende schrijvers (in alfabetische volgorde op achternaam):

Petra Bontje
Karin van Soomeren
Luc Vos
Charles van Wettum
Laurens Wittevronghel

Het zijn leuke en goed geschreven verhalen in het SF/F/H genre en een leuke kennismaking met Nederlandstalige schrijvers in dit genre. Ik vind het persoonlijk wel jammer dat bij het verhaal niet aangegeven staat wie de schrijver is, waardoor je terug moet bladeren naar de inhoudsopgave; ik weet graag wie het verhaal heeft geschreven.

Meer recensies van EricWijnen