Een echt ouwetje via Gutenberg

Eridanos 04 juni 2021
Ik heb de e-book versie gelezen van het Gutenberg-project.
Dit project is een initiatief waarin (vooral Engelstalige) boeken zonder of verlopen auteursrecht zitten en daardoor vrij te downloaden en te lezen zijn. De uitgave die ik las, is dan ook in oud Nederlandsch! ;-)
De schrijver heeft ook de boeken van Dik Trom geschreven en zijn manier van schrijven komt op mij heel optimistisch over, vrolijk.
Het boek is door mij (bijna!!) in één ruk uitgelezen, helaas moest er tussendoor ook nog gewerkt worden.
Een niet heel dik boek, slechts 133 bladzijden, maar het heeft op mij weer een diepe/goede indruk gemaakt.

Het verhaal speelt in de middeleeuwen, waar alles anders was georganiseerd. Edelen en werkers, schildknapen, jonkers, etc.
De eerste bladzijden zijn vrolijk, er wordt veel gefeest. Spoedig gaat dat echter veranderen.

Meer recensies van Eridanos