Het "1-dag"-boek

Evelyne 08 mei 2020
"De zon is ook een ster" is een boek dat heel vlot leest en dat zich eigenlijk op 1 dag afspeelt.

Het boek gaat over Natasha en Daniel: zij is illegaal en afkomstig uit Jamaïca, hij is een Koreaan dat altijd geleerd heeft dat je in het leven hard moet werken.
Ze leren elkaar heel toevallig kennen en Daniel wil Natasha overtuigen dat ze, aan de hand van een paar vragen, verliefd op hem kan worden. Dit wordt niet gemakkelijk omdat Natasha heel wetenschappelijk is ingesteld en niet gelooft in zo'n dingen. Daniel is compleet ondersteboven van Natasha en gaat de uitdaging aan.
Wat hij niet weet is dat Natasha die avond uit het land wordt gezet.
Hoe verder dat de dag vordert, hoe meer ze over elkaar te weten komen.
Er zitten verschillende verhaallijnen in het boek dat allemaal samenlopen. Dat maakt het soms boeiend om te weten waarom iemand zo reageert in een bepaalde situatie.
Ik vond het op zich een leuk boek dat snel wegleest, hoewel er sommige "tussenstukken" overbodig waren. Maar dat is persoonlijk.
Wat ik heel leuk vond waren de kleine tekeningen die aan elke nieuw hoofdstuk lieten zien wie zijn/haar perspectief het was. Dat maakte het lezen wel leuk omdat je direct weet over wie het gaat.

Meer recensies van Evelyne