Inspirerend

Evii 24 augustus 2020
Ik heb het Nederlands talige boek gelezen.
Van het boek ‘’Burn after writing’’ had ik in alle eerlijkheid nog nooit van gehoord. Toen ik de eerste bladzijdes van het boek las, werd het mij meteen duidelijk wat voor boek het was. Dit boek viel namelijk gelijk met de deur in huis.
Zo wordt er verteld wat de bedoeling van dit boek is en dat het geen zin heeft om het boek in te vullen als je niet eerlijk bent. Of in ieder geval zo eerlijk mogelijk naar jezelf. Het is dan ook een ontsnapping uit de wereld met sociale media waar genoeg wordt gelogen om het perfecte plaatje te kunnen laten zien. Daarnaast kan je jezelf tegen komen en zal de waarheid je dus niet altijd aanstaan. Het was mij duidelijk: Na al deze vragen moest ik mij beter hebben leren kennen.

Eerst vond ik het een beetje lastig om in een boek te schrijven. Het heeft namelijk precies de opmaak van een boek waardoor het haast tegen je principes ingaat om er in te schrijven. Verder is het opgedeeld in stukken. Het verleden, heden en toekomst komt er bijvoorbeeld in voor. In deze categorieën worden vragen gesteld. Luchtige vragen en zwaardere vragen worden door elkaar afgewisseld waardoor je over alles na gaat denken. Het is niet een boek die je in één dag hebt ingevuld. Daarnaast zal bijna niemand je beter kennen dan het boek wat je hebt ingevuld met misschien wel je diepste geheimen. Daarom misschien ook wel de titel. Zodat niemand jouw geheimen in handen krijgt.

Hoewel ik nog niet alle vragen heb kunnen beantwoorden uit het boek, ben ik er wel achter gekomen wat ik van het boek vind. Door de gevarieerde vragen, leer je jezelf ook op die vlakken kennen. Je weet hierna je hoogte- en dieptepunten, maar ook je klimmen en dalen. Op deze manier wordt je bewust van jezelf en je onzekerheden en zou je er gericht wat aan kunnen doen.
Door dit boek ben ik er achter gekomen op welke vlakken ik graag nog een ontwikkeling zou willen doormaken waardoor een gerichte aanpak effectiever werkt. Ik zou graag willen zien wat mij dit op lange termijn oplevert, maar ik ben tot nu toe erg enthousiast over het boek en zou het aan alle jongeren en tieners aanraden om dit boek te kopen. Het is meeslepend geschreven waardoor het je meteen aan de slag zet. Verder is dit het boek waar je altijd opzoek naar bent geweest, maar het nog nooit hebt gevonden. Echt het proberen waard.