Heerlijke humor

Fannie 04 oktober 2020
Rood, wit en koningsblauw gaat over de zoon van de president van Amerika Alex. Hij heeft een hekel aan een Britse prins Henry, maar dit is een publiek geheim.
Als de twee betrokken raken bij een handgemeen op een evenement wordt dit ook duidelijk in de media. Om dit geen schade aan de internationale betrekkingen te laten geven, wordt er een charme offensief ingezet. Alex en Henry moeten spelen de beste vrienden van elkaar te zijn.
Door dit offensief leren Alex en Henry een andere kant van elkaar kennen en worden zelfs verliefd.

Het verhaal is vlot geschreven met veel humor. Doordat er ook aandacht wordt besteed aan de Amerikaanse politiek had ik in het begin moeite om in het verhaal te komen, maar ik vind dit uiteindelijk een mooie aanvulling op het verhaal, hierdoor krijg je beter inzicht in waarom de relatie voor problemen kan zorgen.
Het is jammer dat het verhaal niet afwisselend door Henry en Alex wordt vertelt, maar alleen Alex aan het wordt komt, hierdoor blijft Henry toch wat onder belicht. Toch leer je Henry wat beter kennen doordat de schrijfster ook e-mail verkeer en chats in het boek verwerkt.

Al met al vind ik het een leuk romantisch verhaal met veel humor. Er had wat meer diepgang in gekund, maar toch heerlijke leesvoer.

Meer recensies van Fannie